torsdag 24 mars 2011

Ett inlägg dedikerat till det enda lila plagg jag äger


De flesta av oss har nog ett favoritplagg. Ett sånt plagg eller en sådan outfit som du vet att du alltid känner dig snygg i. Dessa plagg är väldigt praktiska, för även om jag kan få raseriutbrott (ni kanske har sett ett klipp på youtube som beskriver detta väldigt bra) när jag ska klä på mig, så vet jag ändå alltid att jag kan ta dendär snygga men lite uttjatade outfiten som jag haft tusen ggr förut.
Även om jag älskar festklänningar, höga klackar och tighta jeans så finns det ett plagg som aldrig, jag menar aldrig, kan gå fel. Jag talar om min halare.
Halarna är, förutom en konstant brist på pengar, det som mest umärker oss studerande. De är något som sammanbinder oss, och förstås även skiljer oss åt. Jag menar, det finns gränser för vilka skolor man kan beblanda sig med :)

Mina bästa, mest konstiga, roligaste och mest minnesvärda stunder från de senaste åren har nog upplevts i detta plagg. Det kan ha att göra med att i samma stund som halaren åker på, så sänks nog ribban för vad allmänheten uppfattar som normalt beteende. Min halare är dessutom det enda lila plagg jag äger, och även om vi tyckte det var en konstig färg i början, så är vi nog alla nu överens om att, på Peffan  har vi de allra snyggaste halarna.











En stor fördel är att du (jag) kan hälla ut hur mycket som helst, utan att det gör något!

1 kommentar: