lördag 30 april 2011

En dag som inte bara är Kate och Williams

Tove Styrke var fenomenal. Jag fick lite Robyn-vibbar , och om hon fortsätter i samma stil, kommer hon att gå långt. Bilder finns, men de får vänta tills imorgon. För idag är det kalasstämmning här i vår lägenhet.  Det är dagen före vappen och det betyder att det är  två år sedan vi träffades, jag och min sambo.

När vi gick hem från Fontana ikväll kändes det exakt som den där natten för två år sen, förutom att det då gick mycket mer ostadigt. Då hade han hade vit halare och en stereo på axeln och jag föll på direkten. Vem kan motstå en stereo liksom. Efter några timmar på Cellas dansgolv vandrade vi hemåt och det sägs att han då spelade "be my lover". Natten var sen, ingen var nykter och jag tror  att folk hade svårt att tro att vi ens skulle ta oss hem. Men det gjorde vi. Vi stödde varandra.

Två år har gått otroligt snabbt och det känns både som att vi  hunnit med massor, och med ingenting. Därför hoppas jag att vi hinner med ännu mera, och det ska nog gå. Bara vi stöder varandra.

1 kommentar: