torsdag 22 mars 2012

om ett hem.

Bloggfödelsedagen till ära ska jag bjuda på något jag vet att många väntat på. Bilder från vår kommande lägenhet. Vi flyttar femtonde april och förutom att vi behöver en hel del nya möbler så ska några väggar målas och annat smått fixas. Att ingen av oss riktigt vet hur man gör är en parentes, jag tänker mig bara att det inte kan vara så svårt. Roligt ska det i alla fall bli och jag bara väntar på att få fixa allt så som vi vill ha det. 


Om vi börjar med huset så har det en svårbestämd färg. Ljusgult? Beige? Lägenheten ligger iaf. på andra våningen i mitten.


79 kvadratmeter har vi till förfogande. 


Där köksbordet står  kommer vi att ha en köksö som just nu byggs av världens bästa Kim. Jag tror det blir suveränt att sitta där och äta frukost på morgnarna. Och under köksbänken, där framför micron, blir det ett draperi med mångamånga hyllor bakom. Jag gillar saker som inte syns. 


står man med ryggen mot spisen så ser det ut så här. Vårt köksbord kommer att stå där bakom glasväggen. 


Från hallen kan man gå in i vardagsrummet,


och sedan vidare till det som blir vårt sovrum/arbetsrum. Rummet är mindre i verkligheten än vad det ser ut här, men jo, vi har gott om plats. Den svartvita väggen kommer vi att tapetsera om och det lutar just nu mot denna tapet.



och sist och också minst, så har vi ett badrum. Som är grönt. Fatta vilken lycka.

9 kommentarer:

  1. Åh, ser ju jättefint ut! :) Gillar att ni ska ha köksbordet där bakom glasväggen, och en köksö där mitt i köket. Kommer nog att bli superbra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jo jag tror den lösningen blir riktigt bra, hur vi delar upp sovrummet blir sen en annan sak, kanske med en klädhörna så som ni har :)

      Radera
  2. Waude va fint! Jag fattar att du är upprymd! Och det är liksom SÅ du. Jättefint! :) Uppdatera massor sen då inflyttningen/inredningen sparkar igång! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo gud. De kvalitativa analysmetoderna förlorar nog mot inredningsbloggarna just nu (och ja, alla andra gånger också) Det ska jag göra!

      Radera
  3. Vilket härligt hus och en sådan fin lägenhet - lyckliga ni!
    Lycka till med inredning och allt annat!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var nog kärlek vid första ögonkastet :) tack så mycket!

      Radera
  4. Oj, ja dreglar lite - vilken fin kämppä ni ha hitta ! (!!!) :D

    SvaraRadera
  5. Snubblade in här idag. Och ser att det där är en mycket bekant lägenhet. Har faktiskt varit där. En kompis bodde där förut! Kul!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nämen så kul! Jag hoppas att någon jag känner skulle ta över vår gamla lägenhet så jag kunde se hur dom inreder :)

      Radera