onsdag 22 augusti 2012

Saker jag letar efter just nu.




  • En vardagsklänning. Gärna med trekvartsärmar och knappar/dragked i ryggen. Rak modell, inte för tight och inte ett tält. Typ som dessa, men snyggare färg/rätt storlek.



  • Skor. I fjol hittade jag varken höst eller vinterskor och gick istället och frös. I år ska jag lyckas bättre. Jag tänker mig kängor eller boots, bruna eller svarta, som inte får mig att se ut som någon i Dragsvik eller som Pippi Långstrump. Det är en hårfin skillnad ska ni veta.

  • Lampor, vi har klarat oss bra hittills men nu börjar det liksom bli lite mörkt. En till matsalen och en till vardagsrummet. Egentligen vill jag ha två likadana lampor ovanför matbordet, men enligt pappa elektrikern är det lite svårfixat. Istället kanske en tvådelad vore något. Till vardagsrummet har jag ett kriterium och det är att den inte ska vara vit. Synd att de enda snygga lampor jag sett hittills varit vita.

  • Tavlor. Jag gillar inte tavlor (väggord ska vi inte diskutera), eller jag förstår inte vitsen med att ha en person man aldrig träffat eller en plats man aldrig sett, på väggen. Jag borde kanske leta något snyggt tyg eller beställa en canvastavla. Grafiska posters finns det också mycket fina av. Vad som helst som botar vårt kliniskt vita vardagsrum är välkommet.

  • Mattor. Jag gillar mattor, randiga, fluffiga, enfärgade, allt är fint. Det tycker däremot inte han jag bor med. Han gillar mest golv. Jag undrar om han är av samma åsikt i vinter när han lägger ner sina bara fötter på det då iskalla stengolvet i köket. 

  • En sovrumstapet. Den vi har nu blir man lätt hypnotiserad av. Glädjen var stor när jag fann denna, ända tills jag fick veta att den säljs på typ två ställen i Finland. Gah.

  • Till sist så behöver jag en plats för denna hängare. Jag har nämligen fallit totalt för allt i inredningsväg som är turkost.
Som ni kanske inser så är mitt problem inte det att jag inte skulle veta vad jag vill ha. Jag tror mig veta det lite för bra...

Bilderna är ett hopplock från Nelly, Ellos, H&M, Indiska, Sandbergs, Ikea och Inreda.com. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar