lördag 14 mars 2015

jeppis.

När vi kör norrut för att besöka Andreas familj så åker vi oftast också en sväng till Jakobstad. "Här bor kvaliteten" som stadens motto så fint lyder och det kan jag nog delvis hålla med om. Shopping- och caféutbudet är kanske inte det största, men det som finns, det är bra. Mina favoritställen är Sunds trädgård, Blossom och Skorpan och idag blev det en runda till alla tre.

På Sunds hade jag hoppats hitta något nytt till påsk men utbudet var ganska dåligt på den fronten. På Blossom blev jag däremot kär i en alldeles för dyr kofta och på Skorpan var kanelbullarna precis lika gudomliga som vanligt. Ett sådant café tycker jag att Vasa saknar. Tänk er en grön innergård, uteservering på sommaren, sangria, nybakat, en trubadur och ljusslingor mellan träden. Jag lovar att jag skulle gå dit.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar